x تبلیغات
iranembberlin97

شیعه شدن به سبک بانوی آلمانی19.7.97

شیعه شدن به سبک بانوی آلمانی

 

یک بانوی آلمانی با تمام مشکلاتی که برای انجام عبادات و یادگیری احکام داشتنه توانسته به دین مبین اسلام و مذهب تشیع درامده و در این راه قرآن را به زبان آلمانی ترجمه و انتشار داده است. ماجرای شیعه شدن این زن آلمانی را می توانید در سایت سفارت ایران در برلین بصورت کامل مطالعه فرمایید.

بانوی آلمانی درخصوص ماجرای شیعه شدنش گفت: به خاطر مسلمان شدنم بسیار خوشحال بودم اما با دشواری‌هایی نیز برای یادگیری احکام و انجام عبادات خود مواجه شدم تا جایی که فقط سه ماه طول کشید تا گفتن «بسم الله الرحمن الرحیم» را یاد بگیرم.

 به گزارش ابنا خانم «زیکرت شولت» مستبصر آلمانی، 26 سال پس از تشیع خود توانست ترجمه قرآن کریم را به زبان آلمانی به اتمام برساند و 90 هزار نسخه از قرآن کریم ترجمه شده را منتشر کند.

 این بانوی آلمانی که به کربلای معلی مشرف شده بود درخصوص تشرف خود به دین مبین اسلام و ترجمه قرآن کریم اظهار داشت: چهل سال پیش ساکن شهر آلتنبرگ آلمان بودم و در یک کتابخانه کار می‌کردم و در یکی از کلیساها نیز به کودکان و بزرگسالان دباره ماهیت و اهمیت مسیحیت تدریس می‌کردم. در آن روزها با مردی به نام «یمانی» آشنا شدم که از پیروان مذهب اهل بیت(ع) بود و به من پیشنهاد ازدواج داد و با هم ازدواج کردیم که البته به خاطر مسلمان شدن من در آن زمان ازدواج ما با مشکلاتی نیز روبرو شد چون من در سال 1973 مسلمان شدم و چهار هفته پس از ازدواج نیز به مذهب اهل بیت(ع) مشرف شدم.

 وی افزود: به خاطر مسلمان شدنم بسیار خوشحال بودم اما با دشواری‌هایی نیز برای یادگیری احکام و انجام عبادات خود مواجه شدم تا جایی که فقط سه ماه طول کشید تا گفتن «بسم الله الرحمن الرحیم» را یاد بگیرم. چهار سال و نیم از ازدواج ما گذشت و من صاحب فرزند نمی‌شدم تا اینکه به پزشک مراجعه کردم و پزشکان نیز به من گفتند نمی‌توانند برای من کاری بکنند و پس از آن بود که به زیارت امام رضا(ع) مشرف شدم و از ایشان خواستم برای بچه دار شدن من دعا کند و نه ماه پس از آن بود که اولین فرزند من متولد شد و الحمدلله نام او را «رضا» گذاشتم و این حادثه باعث شد اطمینان بیشتری به اسلام و مکتب اهل بیت(ع) پیدا کنم.

 وی افزود: پس از آنکه مسلمان شدم به فکر ترجمه قرآن به زبان آلمانی افتادم. من می‌دانستم که زبان خداوند عزوجل که با آن با عرب‌ها سخن گفته با زبان ما فرق دارد و بر این اساس تحقیقات گسترده‌ای درباره چگونگی ترجمه قرآن کریم انجام دادم تا بتوانم معانی و نظم و آیات آن را بهتر بفهمم و مردم آلمان نیز آن را بفهمند و در زندگی خود از آن استفاده کنند و زمینه جذب آنها به اسلام فراهم شود و این گونه بود که قرآن کریم را آیه به آیه و با استفاده از کتاب‌های عربی و آلمانی و با کمک برخی عرب زبانان و آلمانی زبانان به زبان آلمانی ترجمه کردم و این کار از سال 1999 تا 2001 به طول انجامید و در پایین صفحات قرآن نیز کلماتی که فهم آن برای غیر عرب زبانان دشوار است را شرح دادم.

 وی ادامه داد: ترجمه قرآن کریم را با کمک یکی از ناشران استان قم و دانشگاه اصفهان انجام دادم و برخی از اشتباهات ساده من توسط آنها اصلاح شد و در نهایت این ترجمه به چاپ رسید که 90 هزار نسخه از آن در ایران میان مستبصران و گردشگران آلمانی و خارجی و دانشگاه‌ها و کتابخانه های جمهوری اسلامی ایران توزیع شد

برای مشاهده تصاویر سفارت ایران در برلین به گالری تصاویر سایت مراجعه فرمایید

 

شرح مصاحبه آقای ماجدی سفیر سفارت ایران در برلین با خبرگزاری ایسنا19.7.97

شرح مصاحبه آقای ماجدی سفیر سفارت ایران در برلین با خبرگزاری ایسنا

 

 در مصاحبه با آقای ماجدی سفیر سفارت ایران در برلین قبول دارد که هنوز بانک‌های بزرگ آلمانی به صورت جدی با ایران وارد تعامل نشده‌اند ولی می‌گوید که تمایل برای از سر گیری روابط بانکی و مالی با ایران وجود دارد. او در مورد دلیل تاخیر به وجود آمده در همکاری‌های بانکی تهران ـ‌ برلین تاکید می‌کند که علاوه بر مانع‌تراشی‌ها و صدور دستورالعمل‌های گاه و بی‌گاه آمریکا، سود کم بانک‌های بزرگ اروپایی و ضرر ده شدن برخی از آنها در کنار آماده نبودن بانک‌های کشورمان از لحاظ فنی برای اتصال به شبکه‌های بین‌المللی هم در این تاخیر بی‌تاثیر نبوده است.

به نظر ایشان که  از دیپلمات‌ها و کارشناسان با تجربه اقتصادی هم هستند، مباحث سیاسی و انتخابات آمریکا را در تردید بانک‌های بزرگ اروپایی برای تعامل مالی با ایران تاثیر گذار بوده است.

دیپلمات ٧١ ساله کشورمان با انتقاد از ضررهایی که مردم بابت سرمایه‌گذاری‌های زود بازده اقتصادی در دولت قبل متحمل شده‌اند تاکید می‌کند که برای به ثمر نشستن پروژه‌هایی که در آینده ایران اثراتی بلند مدت داشته باشد حداقل  باید یک سال تحمل کرد..

علی ماجدی اقتصاددان و دیپلمات با سابقه کشورمان که حدود دو سال است مسوولیت سفارت ایران در برلین را بر عهده دارد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، به بررسی تعامل‌ تهران ـ برلین در پسابرجام پرداخت و در رابطه با نگرش شرکت‌های آلمانی در قبال همکاری با ایران تاکید کرد که شرکت‌ها و سایر بخش‌های تجاری این کشور علاقه زیادی برای تعامل با ایران در زمینه مالی و بانکی دارند و تاکنون برای گسترش همکاری‌های بانکی با آلمان موفقیت‌هایی به دست آورده‌ایم.

وی ادامه داد: نباید فراموش کرد که در گذشته برای یک پرداخت یا دریافت ساده در خارج از کشور مشکلات زیادی داشته‌ایم و نقل و انتقالات مالی بسیار هزینه‌بر بود. برای انتقال پول از طریق صرافی‌ها هزینه‌های گزافی پرداخت می‌شد و حتی برخی از پروژه‌های محدودی که احیاناً در دولت قبلی انجام می‌شد هزینه‌های بسیار زیادی برای آنها پرداخت می‌شد. این در حالی است که امروز  بعد از اجرای برجام این نقل و انتقالات مالی با سهولت و با اطمینان از طریق بانک‌ها انجام می‌شود.

سفیر کشورمان در آلمان با بیان این‌که کارگزاری بانک‌ها شروع شده است و بانک‌های متوسط و کوچک در عمل وارد میدان همکاری با ایران شده‌اند، افزود: در حال حاضر برخی بانک‌های بزرگ دولتی برای تعامل با ما اعلام آمادگی کرده‌اند و اگر احیاناً کشور ثالثی بخواهد مشکل ایجاد کند، با توجه به این‌که این بانک‌ها مستقل هستند می‌توانند با اخلال‌گران برخورد کنند.

ماجدی اذعان داشت برخی از بانک‌های اروپایی برای از سر گیری همکاری با ایران از جریمه‌های سنگینی که  قبلاً از سوی آمریکا به برخی از این بانک‌ها تحمیل شده بود  ترس داشتند . وی  افزود: از طرف دیگر بخشی از پرداخت‌های بانک‌های بزرگ در اروپا با دلار انجام می‌گیرد، در حالی که ما می‌خواهیم با بانک‌ها تنها در قالب یورو کار کنیم و تمام این مسائل باعث می‌شود در محاسبات بانک‌ها تردید ایجاد شود. آنها می‌دانند که با ایران فقط می‌توانند در بخش یورو کار کنند. هم‌چنین آنها واهمه دارند که مبادا سهمی از عملیات بانکی‌ خود را در آمریکا از دست بدهند و در آینده مشکل پیدا کنند.

رئیس سفارت ایران در برلین با بیان این‌که در آلمان هیچ مانع قانونی برای تعاملات بانکی با ایران وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تنها هراس آنها برای از دست دادن بخشی از بازارشان است که به تدریج برطرف خواهد شد، البته تا حدی جو سیاسی انتخابات آمریکا در این قضیه سهیم است. هر چند بانک‌های بزرگ به طور کلی محافظه‌کار هستند. علاوه بر این این بانک‌ها سود بسیار محدودی دارند زیرا نرخ‌های بهره بسیار پایین است و حتی برخی از بانک‌های بزرگ اروپایی در سال ۲۰۱۵ دچار ضرردهی شدند از این رو درجه ریسک‌پذیری بانک‌ها بیش از تصور بالاست، بنابراین بخشی از این احتیاط زیاد به همین موضوع باز می‌گردد.

وی ادامه داد: ما باید از دید بانک‌های بزرگ به موضوع نگاه و محدودیت‌های آنها را درک کنیم چرا که اگر زمانی آمریکا بخواهد آنها را جریمه کند ـ البته حق این کار را ندارد، این امر موجب می‌شود تا آنها بیش از پیش محافظه‌کار شوند، البته این وضعیت به تدریج برطرف خواهد شد.

سفیر تهران در برلین با اشاره به این‌که بانک‌های ایرانی به دلیل دور ماندن از تعاملات بین‌المللی در چند سال گذشته باید خود را با شرایط روز بانک‌داری بین‌المللی تطبیق دهند، این نکته را متذکر شد که بانک‌های ما هم لازم است تا سیستم خود را ارتقاء دهند. چندین سال است که ما از تعاملات با بانک‌های بین‌المللی دور بودیم از این رو باید ضمن آشنایی با مقررات بین‌المللی خود را با بانک‌داری بین‌المللی تطبیق دهیم که این موضوع نیز زمان‌بر است.

ماجدی تاکید کرد: البته این انطباق‌سازی میان بانک‌های ما و بانک‌داری بین‌المللی شروع و در حال انجام است.

وی با اشاره به آمادگی بیمه‌های صادراتی برای همکاری با ایران خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم تمامی روند انطباق بانک‌داری ایران با بانک‌داری بین‌المللی تا پایان سال ۲۰۱۶ برطرف و بانک‌های بزرگ هم با ایران وارد همکاری شوند.

این دیپلمات کشورمان در پاسخ به این پرسش که در هفت ماهی که از برجام گذشته است تعاملات اقتصادی کشورمان با اروپا را چطور ارزیابی می‌کنید؟ گفت: ما ابتدا باید شرایطی را در ایران فراهم می‌کردیم تا از هرج و مرج اقتصادی که دولت قبل ایجاد کرده بود نجات پیدا کنیم و همین امر ایجاب می‌کرد تا به ثبات نسبی در اقتصاد برسیم که دولت جدید هم با تمام توان این کار را انجام داده است؛ رسیدن به ثبات اقتصادی یعنی تورم قابل کنترل باشد.

وی با بیان‌ این‌که در حال حاضر نرخ‌های تورم در دنیا بسیار پایین است تصریح کرد: دولت ما هم در این زمینه موفق عمل کرده و نوسانات نرخ ارز محدود و کاملا تحت کنترل قرار گرفته است. این درحالی ست که با آن همه درآمد ارزی دولت قبل نتوانست سیستم ارزی قابل قبولی عرضه کند. امروز ارزهای عمده به ریال از ثباتی نسبی برخوردار بوده و کاملاً کنترل شده هستند؛ چرا که مدیریت صحیحی در این زمینه اعمال می‌شود.

 ماجدی با بیان این‌که تراز پرداخت‌های ما فاکتور دیگری است که باید در نظر گرفته شود، توضیح داد: تمام این عوامل در کنار ثبات و امنیت سیاسی و اقتصادی کشور باعث می‌شود که ما وارد فاز جدیدی شویم. این فاز جدید همان جذب سرمایه‌ خارجی همراه با انتقال تکنولوژی و در نهایت رسیدن به بهره‌برداری و افزایش تولید ناخالص داخلی است. طی کردن این مراحل زمان‌بر است بنابراین نباید فضای مثبت حاصل از برجام را خدشه‌دار کرد.

سفیر سفارت ایران در برلین خاطرنشان کرد: دو اجلاس در آلمان داشتیم که با همکاری بانک‌های آلمانی و بانک‌های ایرانی انجام شد. در ماه سپتامبر هم جلسه دیگری داریم که از بانک‌های ایران برای ارتقاء همکاری‌های بانکی دعوت شده است تا بتوانیم دانش بانک‌داری بین‌المللی خود را با کمک سیستم بانک‌داری آلمان و با کمک وزارت اقتصاد و انرژی آنها گسترش دهیم.

وی تأکید کرد: مذاکرات برای انجام پروژه‌ها و رسیدن به قرارداد به طور معمول بین شش ماه تا یک سال به زمان نیاز دارد و بعد از این مدت قرارداد امضا می‌شود. سپس پروژه وارد مرحله ساخت می‌شود. در این دوره بخشی از آثار قراردادها که اشتغال‌زا است ظاهر می‌شود. به همین دلیل زمانی‌که پروژه به مرحله تولید رسید افزایش تولید و اشتغال را می‌توانیم مشاهده کنیم. اگر انتطار داریم آثار اقتصادی برجام را زودتر از موعد برداشت کنیم یا باید واردات را افزایش دهیم یا پروژه‌های زود بازده را مجددا احیا کنیم. هر دو روش قبلا امتحان خود را پس داده‌اند. روش اول مربوط به واردات است که به معنای از بین بردن منابع کشور تلقی می‌شود. اجرای پروژه‌های زود بازده در دولت قبلی موجب شد که بانک‌ها با مشکلات زیادی مواجه شوند که هموز ادامه دارد و ملت هم از آن منتفع نشدند. بنابراین ضرورت دارد ما به ایران و آینده قوی‌تر و با ثبات‌تر و با اقتصادی مستحکم نظر داشته باشیم، نه آن‌که زمینه‌ای فراهم کنیم که با فعالیت‌های نمایشی ناشی از اجرای پروژه زود بازده یا واردات، آینده اقتصادی کشور را با مشکل رو به رو سازیم. معتقدم باید تا دو سال پس از اجرای برجام را تحمل کنیم و پس از آن ثمره‌اش را ببینیم. اگر بخواهیم عجله به خرج دهیم در عمل منافع بلند مدت و پایدار را جایگزین اهداف کوتاه مدت و مقطعی کرده‌ایم که به نفع کشور نیست.

ماجدی در پاسخ به این‌که سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان گفته است، آمریکایی‌ها در زمینه برجام بدعهدی می‌کنند و طرف آلمانی با طرف آمریکایی وارد مذاکره خواهد شد، گفت: اروپایی‌ها به طور کلی و ‌آلمان‌ها به طور خاص در این رابطه با آمریکایی‌ها مذاکرات بسیاری داشته‌اند. ما هم پیگیر این موضوع هستیم. از طریق وزارت اقتصاد و هم از طریق وزارت دارایی آلمان پیگیر بوده و می‌دانیم که آنها با آمریکایی‌ها مذاکره می‌کنند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها نمی‌گویند که مقررات اجازه تعامل مالی و بانکی با ایران را نمی‌دهد، بلکه بحث‌هایی را مطرح می‌کنند که باعث تردید بانک‌های اروپایی برای تعامل با ایران می‌شود. آمریکایی‌ها امنیت روانی برای تعامل با ایران ایجاد نمی‌کنند. در حال حاضر پول در بانک‌های اروپایی بسیار زیاد است و آنها برای برقراری فاینانس با ایران به طور کامل آمادگی دارند. آلمانی‌ها با آمریکایی‌ها مذاکره می‌کنند تا جو روانی خلاف تعامل با ایران ایجاد نکنند. به نظر ما آلمان‌ها در مذاکره با آمریکایی‌ها موفق بوده‌اند چرا که بانک‌هایی که با تردید با ایران مذاکره می‌کردند امروز مطمئن‌تر گام برمی‌دارند و هم‌چنین بانک‌های متوسط به طور کامل با ما آماده همکاری هستند بنابراین ما رو به پیشرفت بودن تعاملات با بانک‌های آلمانی را حس می‌کنیم.

سفیر ارشد سفارت ایران در برلین در رابطه با این‌که قراردادهای ایران و آلمان در زمینه پتروشیمی به چه صورت پیش می‌رود؟ اظهار کرد: مذاکرات مربوط به قراردادهای دو جانبه در زمینه‌های مدنظر ما شروع شده و در رابطه با توسعه میادین نفتی شرکت آلمانی در حال مذاکره با شرکت نفت ایران است. قراردادهای نفتی ماهیت بلند مدت دارند و برای نهایی شدن بین شش تا یک سال زمان نیاز دارند ولی با توجه به این‌که برخی شرکت‌های نفتی مذاکرات خود را زود شروع کرده‌اند، انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی یا حداکثر پایان سال شمسی مذاکرات به امضا قراردادها منتهی شوند.

وی در رابطه با تعاملات ایران و آلمان در صنعت پتروشیمی هم افزود: شرکت‌های مختلفی آلمانی که قبلا هم در صنعت پتروشیمی ما فعال بودند هم اکنون مذاکرات قراردادی خود را با شرکت‌ها و هلدینگ‌های ایرانی مثل خلیج فارس، غدیر و باختر شروع کرده‌اند. ما هم در سفارت برنامه ویژه‌ای داریم که بر اساس آن سعی می‌کنیم تا شرکت‌های ایرانی و آلمانی گفت‌وگوهای خود را تا رساندن به قراردادها ادامه دهند.

وی ادامه داد: تمامی اقداماتی که در دوره پسابرجام به ویژه در زمینه نفت و توسعه میادین نفتی با آلمان‌ها انجام شده به طور کامل جدید است. در زمینه پتروشیمی هم سابقه حضور آلمان‌ها در ایران زیاد است. حدود ٤٠ درصد از مجموعه پتروشیمی کشورمان به کمک آلمان‌ها ساخته شده است.

ماجدی در ادامه با اشاره به این‌که علاوه بر بحث پتروشیمی و خودروسازی در زمینه راه‌سازی هم همکاری‌ها با آلمان در دست مذاکره و بررسی است افزود: طرف‌های آلمانی با وزارت راه و شهرسازی کار گسترده‌ای راجع به پروژه‌های راه‌آهن آغاز کرده‌اند. از سوی دیگر با وزارت نیرو هم با توجه به انتقال تکنولوژی توربین‌های گازی نوعاف  همکاری‌هایی شروع شده است. به طور کلی گفت‌وگوهای عادی با اکثر وزارت‌خانه‌های کشورمان در دست انجام و مذاکره است و امیدواریم این نوع مذاکرات قراردادی هر چه سریع‌تر به نتیجه برسند.

سفیر سفارت کشورمان در برلین  هم‌چنین در مورد آغاز مذاکرات فاینانس بین تهران و برلین گفت: در این زمینه مذاکراتی صورت گرفته است و با وجود این‌که اعلام می‌شود همکاری‌های بانکی آن طور که باید و شاید پیشرفت نداشته است ولی باید بگویم که در مورد بانک‌های خصوصی بزرگ به نظرم همکاری‌ها شروع شده اما قطعا به زمان بیش‌تری نیاز است تا روابط مالی و بانکی ما با اروپا به حد مطلوب برسد. وقتی قراردادهای مربوط به پروژه‌ها منعقد می‌شود قطعا با فاینانس همراه خواهد بود و امیدواریم که این نوع مذاکرات در مورد پروژه‌ها که توام با فاینانس هستند به نتیجه برسد.

این دیپلمات کشورمان با اشاره به همکاری تهران ـ برلین در زمینه خودروسازی با تلاش های سفارت جمهوری اسلامی ایران در برلین خاطرنشان کرد: در این زمینه هم مذاکرات قراردادی بین دایملر با مجموعه ایران خودرو و شرکت فولکس واگن در جریان است. فولکس واگن با ایران در حال مذاکره است تا نهایتا کار خود را با شرکت ایرانی تا پایان سال جاری میلادی آغاز کند.

او هم‌چنین در مورد پایین آوردن ریسک سرمایه‌گذاری خارجی در ایران هم این طور توضیح داد که درجه ریسک سرمایه گذاری در ایران از ۷ به ۶ کاهش پیدا کرده است و این امر برای کشورهایی که قصد سرمایه‌گذاری در کشورمان دارند و می‌خواهند سرمایه‌گذاری خود را بیمه کنند یک مزیت محسوب می‌شود. طبق پیش‌بینی‌های ما در ماه اکتبر که نشست مجدد کشورهای OECD برگزار می‌شود انتظار می‌رود درجه ریسک سرمایه‌گذاری در ایران به ٥ یا ۴ کاهش یابد.

ماجدی در بخش دیگری از این گفت‌وگو به پروژهای مختلفی که تهران و برلین آنها را در دست بررسی دارند اشاره کرد و افزود: برخی از این شرکت‌ها آماده سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی هستند، به ویژه این نوع سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه پتروشیمی قابل توجه است. قبلا پروژه‌ها فایناس می‌شدند و بعد خارج می‌شدند اما اگر ما بتوانیم برخی از پروژه‌ها را به صورت سرمایه‌گذاری مستقیم انجام دهیم قطعا با انتقال تکنولوژی همراه خواهد بود.

سفیر کشورمان در پاسخ به این پرسش که چقدر در تاخیر ورود آلمان‌ها به پروژه‌های ایران می‌توان نبود زیرساخت‌های مناسب در کشور را دخیل دانست؟ اظهار کرد: در شرایط پس از برجام اگر بخواهیم کار اساسی و اصولی انجام بدهیم، به نوعی که مردم در حقیقت تغییر را حس کنند، باید گام‌هایی برای دراز مدت برداریم. برای مثال تلاش وزارت نفت به طور کامل مشهود است؛ چراکه در زمان محدودی صادرات نفت روزانه به ۲ میلیون بشکه رسید. با اجرای طرح جدید IPC و سرمایه‌گذاری‌هایی که در بخش بالادستی انجام می‌شود، می‌توان آینده خوبی را برای این بخش انتظار داشت. هر چند زیر ساخت‌ها در داخل کشور در حد مطلوب نیست اما در سطح قابل قبولی است. هم‌چنین بسیاری از پروژه هایی که من از آن‌ها آگاه هستم در جهت افزایش امکانات زیر ساخت کشور  مثل راه‌آهن، جاده، فرودگاه و بنادر است. 

این دیپلمات کشورمان با تاکید بر این‌که نباید پروژه‌های بلند مدت یا میان مدت را فدای کارهای نمایشی کنیم، گفت: این یک حقیقت است که در زمینه اقتصاد نمی‌توانیم پروژه‌های بلند مدت خود را فدای سرعت کنیم. ایران قبلا پروژه‌های زود بازده را تجربه کرده است و این پروژه‌ها غیر از این‌که تورم ایجاد کرد و در اثر آن منابع مالی در دولت قبلی هدر رفت، دستاوردی برایمان به ارمغان نیاورد.

وی ادامه داد: در دولت گذشته تحت عنوان پروژه‌های زودبازده ضررهای مالی فراوانی متحمل شدیم. ما باید کاری ریشه‌دار، بلندمدت و با بازده‌های ماندگار داشته باشیم به همین دلیل کمی باید تحمل کرد تا پروژه‌های بلندمدت به ثمر بنشینند البته نمی‌خواهیم منکر این مسئله باشیم که در بخش حقیقی اقتصاد یعنی شرکت‌های آلمانی که ما پیگیر آن هستیم کارها به سرعت پیش نمی‌رود. با این‌که در بخش مالی سرعت مورد انتظار را نداریم اما این روند روز به روز در حال بهبودی است. بالاخره باید مردم بدانند که دولت برای آینده آنان با درایت و با دید بلند کارها را پیش می‌برد که برای بهره‌برداری از نتایج آن ضرورت دارد صبور باشند و همکاری کنند تا در آینده‌ای نه چندان دور نتایج ماندگاری آن را مشاهده کرده و بهره‌مند شوند.

برای مشاهده

سومين همايش بانكی و تجاری ايران و اروپا به حمایت سفارت ایران در برلین برگزار شد18.7.97

سومين همايش بانكی و تجاری ايران و اروپا به حمایت سفارت ایران در برلین برگزار شد

 

 

 

سومين همايش بانكی و تجاری ايران و اروپا با حضور ۳۵۰ تن از مقامات مالی، بانکی، اقتصادی و نیز شرکتها و موسسات خصوصی و رسانه های ایران و اروپا و با حمایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در برلین برگزار شد. در این همایش طارق الوزیر، وزیر اقتصاد ایالت هسن، علی ماجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در برلین ، دو تن از مقامات ارشد بانک مرکزی ایران، موسويان سفير اسبق ايران در آلمان، رئیس امور موسسات اعتباری و مالی در آژانس اعتبار صادرات آلمان، معاون مدیرکل سیاست مالی بازار در وزارت دارایی آلمان و رئیس اتاق بازرگانی ایران-آلمان به عنوان سخنرانان اصلی شرکت داشتند.

 در همايش مذكور حضور هر چه بيشتر نظام بانكی و مالی ايران در عرصه بين‌المللى و نقش فعال‌تر آن در معاملات و روابط مالی و تجارى ايران و اروپا مورد بررسى و تبادل نظر قرار گرفت.

برای مشاهده تصاویر سفارت ایران در برلین به گالری تصاویر سایت مراجعه فرمایید

 

آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران مهمان زیگمار گابریل معاون صدر اعظم آلمان شد18.7.97

آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران مهمان زیگمار گابریل معاون صدر اعظم آلمان شد

 

 

به دنبال دعوت جناب آقای زیگمار گابریل معاون صدر اعظم و وزیر اقتصاد و انرژی آلمان، جناب آقای آخوندی وزیر راه و شهرسازی ایران از تاریخ ٢٤ تا ٢٦ فروردین ١٣٩٥ به آلمان سفر کرد. در این سفر و در دیدارهای انجام شده با مسئولین دولتی و شرکتهای بخش خصوصی که به همت سفارت ایران در برلین برنامه ریزی شده بود، در خصوص زمینه های عملی گسترش و تعمیق همکاریهای دو کشور در بخش حمل و نقل و راههای سرعت بخشیدن به طرح ها و برنامه های در دست اجرا تبادل نظر گردید.

در این چارچوب جناب آقای آخوندی علاوه بر ملاقات با جناب آقای زیگمار گابریل وزیر اقتصاد و انرژی و جناب آقای الکساندر دوبرینت وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت‌های دیجیتال آلمان، با مدیران برخی از شرکتهای مهم این کشور در بخش حمل‌ونقل هوایی، جاده‌ای و دریایی ملاقات و از بعضی تاسیسات و کارخانجات در برلین، دوسلدورف و هامبورگ بازدید نمود. این ملاقات‌ها با هدف نهایی نمودن تفاهمات قبلی و گسترش همکاری‌های جاری در حوزه های زیرساخت، شهرسازی و حمل‌ونقل انجام شد. در پایان این سفر تفاهم‌نامه‌ای در خصوص همکاری در حوزه حمل و نقل با شرکت زیمنس امضا گردید. در جریان این سفر، وزیر راه و شهرسازی همچنین در اجلاس بانکی ایران و آلمان که با حضور نمایندگان دولت و مدیران بانک ها و مؤسسات مالی و پولی آلمانی و همتایان ایرانی آنها برگزار شده بود، شرکت و در خصوص طرحهای وزارت راه و شهرسازی سخنرانی نمود.

برای مشاهده تصاویر سفارت ایران در برلین به گالری تصاویر سایت مراجعه فرمایید

 

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی مهمان آلمانی ها شد17.7.97

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی مهمان آلمانی ها شد

 

آقای مهندس عباس کشاورز، معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی، در رأس هیئتی بلند پایه در تاريخ ٢٤ تا ٣٠ خرداد ١٣٩٥ و با هماهنگی های سفارت ایران در برلین به آلمان سفر نمود. وی در این سفر با آقای بلیزر معاون وزیر فدرال کشاورزی آلمان و وزیر کشاورزی ایالت بايرن بصورت جداگانه ملاقات و در خصوص زمینه‌های گسترش همکاری‌های کشاورزی بین دو کشور و راه های تعاملات و اقدامات همکاری گونه گفتگو نمود.

هیأت ایرانی همچنین از نمایشگاه روز مزرعه و تست ماشین آلات کشاورزی بازدید و با مسئولین شرکت های دست اندرکار فعالیت‌های کشاورزی همچون NPZ، DSW، Grimme، Syngenda، Klaas ملاقات و در خصوص همکاری‌های تجاری، سرمایه‌گذاری و امکان راه‌اندازی خط تولید محصولات آنها در ایران مذاکره نمود.

آقای کشاورز همچنین به همراه هیأت ایرانی خود نشستی با حضور 30 نفر از مدیران شرکتهای آلمانی داشت تا  به بررسی امکان همکاری دو کشور در زمینه ماشین آلات کشاورزی، بذر، کود شیمیایی، دامپروری، بیمه محصولات کشاورزی و صنایع گوشتی و لبنی بپرداخت.

برای مشاهده تصاویر سفارت ایران در برلین به گالری تصاویر سایت مراجعه فرمایید

 

آقای قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه به آلمان سفر کردند17.7.97

آقای قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه به آلمان سفر کردند

 

 

 

جناب آقای قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه از تاریخ ٢١ تا ٢٣ اردیبهشت ١٣٩٥  با همکاری و هماهنگی سفارت ایران در برلین جهت دیدار و گفتگو با مقامات آلمانی به برلین سفر کرد. ایشان در این سفر با خانم امیلی هابر معاون وزارت کشور، آقای اشتفان اشتاینلاین معاون و آقای میشائیل کخ مدیر کل حقوقی و کنسولی وزارت خارجه آلمان بطور جداگانه ملاقات نمود. در این ملاقاتها طرفین در خصوص ایجاد تسهیلات روادید برای دیپلماتها، تجار، دانشجویان و سایر اتباع دوکشور، معاضدت های قضایی، موضوع مهاجرین و پناهندگان، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و انسان، همکاریهای بین پلیس دو کشور، تروریسم و جرایم سازمان یافته و سایر امور کنسولی بحث و تبادل نظر کردند.

جناب آقای قشقاوی همچنین در جمع تعدادی از ایرانیان مقیم برلین شامل پزشکان، مهندسین، اساتید دانشگاه، دانشجویان و تجار و صاحبان صنایع، از جامعه ایرانی مقیم آلمان به عنوان جامعه‌ای فرهیخته که عمدتا دارای تحصیلات عالی بوده و در مراتب بالای اقتصادی و فرهنگی این کشور مشغول کار می‌باشند یاد کرد. وی ایرانیان مقیم آلمان را معرف تمدن و عظمت ایران، نقطه اتصال دو کشور و تعمیق دهنده پیوندهای دوستی و همکاری دو ملت خواند و از هموطنان مقیم آلمان خواست تا از توان علمی و اقتصادی خود برای کمک به حل مشکلات ایران بهره برداری نمایند.

برای مشاهده تصاویر سفارت ایران در برلین به گالری تصاویر سایت مراجعه فرمایید

 

گروه مستند ساز تلویزیون اس دبلیو آر (swr) آلمانی به ایران سفر کردند.

گروه مستند ساز تلویزیون اس دبلیو آر (swr)  آلمانی به ایران سفر کردند.

 

با هماهنگی های صورت گرفته توسط سفارت ایران در برلین و سفارت آلمان در ایران و مطابق  با توافقات قبلی گروه گروه مستند ساز شبکه تلوبزیون اس دبلیو آر (swr) آلمان با هدف تصویر برداری و تهیه گزارش از جذابیت های گردشگری روز شنبه با قطار و با عبور از سه خط طلا و پل ورسک وارد سوادکوه استان مازندران شدند.

 این گروه مستند سازسفرشان را با قطار را از استان های خوزستان، لرستان، مرکزی ، تهران ، سمنان آغاز و امروز وارد مازندران شدند.

 دیدن سه خط طلا و پل ورسک برای عبور قطار در سوادکوه مهمترین انگیزه سفراین گروه آلمانی به استان مازندران است .این گروه از برخی جاذبه های تاریخی مرکز استان مازندران نیز بازدید و گزارش های تصویری تهیه می کنند.

سه خط طلا ریل راه آهن در منطقه مازندران محدوده ورسک تا پل سفید از خط هایی که امروزه جزو مشکل ترین خطوط ریلی برای لکوموتیورانان است ،بطوریکه کسی که بتواند در این مسیر براند، می تواند لکوموتیوران قطار های مسافربری شود.

مهندسین آلمانی این خط را ساختند و امروزه کسانی که می خواهند از پایه سه لکوموتیورانی به پایه دو و یک ارتقا پیدا کنند باید یک بار این مسیر را برانند.

همچنین پل ورسک که راه آهن سراسری تهران ـ شمال را به هم متصل می کند در ارتفاع 110 متری از ته دره با دهانه 66 متری و با وسایلی ابتدایی ساخته شد.

پل ورسک در شمار مهمترین آثار فنی مهندسی راه آهن شمال ایران محسوب می شود که در مهرماه 1356 با شماره 1534 ثبت آثار ملی شده است.

ورسک از جمله پل های استراتژیک ایران است که توسط شرکت سوئدی-دانمارکی کامپساکس و با تضمین 70 ساله احداث شد.

این پل فقط مخصوص عبور قطار است و در حال حاضر قطارهای مسافری تهران-ساری و تهران-گرگان پس از گذشت بیش از 70 سال هر روز چندین مرتبه از روی آن می گذرند.

همچنین قطارهای باری و سوختی نیز از روی آن عبور می کنند. امروزه پل ورسک علاوه براهمیت ویژه در صنعت حمل ونقل، از جاذبه های سیاحتی ایران نیز محسوب می شود.

این گروه مستند ساز  پس از دیدن و تصویری برداری از جاذبه های گردشگری استان مازندران به استان گلستان سفر می کنند.

برای مشاهده تصاویر سفارت ایران در برلین به گالری تصاویر سایت مراجعه فرمایید

 

سفارت ایران در برلین با برنامه روز درهای باز وزارت همکاری اقتصادی و توسعه آلمان همکار ی و مشارکت می

سفارت ایران در برلین با برنامه روز درهای باز وزارت همکاری اقتصادی و توسعه آلمان همکار ی و مشارکت می کند

 

وزارت همکاریهای اقتصادی و توسعه فدرال آلمان در روز ٢٨ آگوست در برلین میزبان بیش از ٥٠ غرفه از سفارت‌خانه‌ها و موسسات پژوهشی، آموزشی و فرهنگی بود.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در برلین نیز برای  نخصتین بار در این برنامه شرکت فعال داشت و غرفه ای را به منظور نشان دادن توانایی های ایران بر پا کرد. در غرفه ایران در نمایشگاه مذكور سفارت برلین  به معرفی ظرفیت‌های اقتصادی، فرهنگی، گردشگری در ایران و نیز برنامه‌های فرهنگی خود سفارت جمهوری اسلامی ایران در برلین آلمان پرداخت.

ایران همچنين در بخش فیلم و موسیقی نمایشگاه نیز حضوری پر رنگ داشت. در این برنامه، موسیقی ایرانی برای حاضرین در نمایشگاه نواخته شد و نمایی از فرهنگ، تاریخ و جامعه ایران بر روی پرده به نمایش گذاشته شد.

برای مشاهده تصاویر سفارت ایران در برلین به گالری تصاویر سایت مراجعه فرمایید

 

سخنرانی آقای زنگنه وزیر نفت ایران در نشست امنیت انرژی 2015 برلین آلمان14.7.97

 

سخنرانی آقای زنگنه وزیر نفت ایران در نشست امنیت انرژی 2015 برلین آلمان

 

آقای مهندس زنگنه وزیر نفت فعلی ایران در سخنانی در اجلاس امنیت انرژی 2015 اعلام کرد که برای اینکه مردم احساس اتمام خصومت را داشته باشند باید همه تحریم های ایران بخصوص تحریم های مالی و نفتی علیه ایران برداشته شود .

وی در ادامه تاکید کرد: آنچه پس از لغو تحریمها اهمیت دارد این است که ما سهم خود از بازار جهانی را بار دیگر به دست آوریم.

آقای زنگنه افزود: برای ایران به عنوان کشوری که سومین یا چهارمین ذخایر بزرگ نفت جهان را دارد، قابل قبول نیست که به اندازه جمهوری آذربایجان نفت صادر کند.

وزیر نفت کشورمان  همچنین تصریح کرد که تولید نفت ایران دستکم باید به سطح پیش از تحریم ها یعنی چهار میلیون بشکه در روز برسد. برای رسیدن به این هدف بین هفت تا هشت ماه و در نهایت برای رسیدن به سطح تولید پنج میلیون و 700 هزار بشکه در روز به حدود سه سال زمان نیاز داریم.

وی در ادامه به طرح های بزرگ برای احیا و نوسازی زیرساخت های انرژی ایران اشاره و اعلام کرد که ایران قصد دارد تا سال 2022 مبلغ 180 میلیارد دلار در این بخش سرمایه گذاری کند.

زنگنه با تاکید بر اینکه ایران همواره یک تامین کننده قابل اعتماد انرژی بوده است، ابراز امیدواری کرد که کشورمان بتواند به بازارهای جدید نفت و گاز در محیط  پیرامونی و نیز در آسیا و اروپا دسترسی پیدا کند.

وی همچنین با بیان اینکه قیمت گاز در اروپا موجب می شود که پروژه های زیرساختی مانند خط لوله به صرفه نباشد، اعلام کرد که انتقال گاز طبیعی مایع شده (ال.ان.جی) به اروپا گزینه مورد ترجیح ایران است.با این وجود ایجاد خط لوله را نیز منتفی نمی دانم اما مشکلات زیادی در این خصوص وجود دارد و این گزینه اصلی ما تلقی نمی گردد

زنگنه در پاسخ به پرسشی درباره پایین آمدن قیمت نفت، این موضوع را تا حدی ناشی از دلایل سیاسی دانست.

وی در پاسخ به پرسش های مربوط به مباحث سیاسی نیز گفت که نسبت به حصول توافق هسته ای تا 30 ژوئن(9تیرماه) بسیار خوشبین است.

زنگنه همچنین بر خواست و تمایل ایران برای داشتن روابط حسنه با تمام کشورها از جمله همسایگان عرب براساس اعتماد متقابل تاکید کرد.

برای اطلاع از آخرین اخبار و رویداد های ایران به سایت سفارت ایران در برلین مراجعه فرمایید

 

برای مشاهده تصاویر سفارت ایران در برلین به گالری تصاویر سایت مراجعه فرمایید

 

رئیس کل بانک مرکزی ایران به المان سفر کرد12.7.97

رئیس کل بانک مرکزی ایران  به المان سفر کرد

 

ولی الله سیف رئیس كل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به همراه هیئت بلند پایه ای و با هماهنگی رایزن سفارت ایران در برلین به آلمان سفر کردند. این هیئت بانک مرکزی که به ریاست خود اقای سیف به المان سفر کرده اند در سفر دو روزه خود در تاریخ ۲۳ تا ۲۴ تیر ۱۳۹۵ در خصوص تعمیق و توسعه روابط بانکی بین دو کشور با مسئولان بانکی این کشور گفتگو نمود. در جریان این سفر، دکتر سیف با ینس وایدمان رئیس بوندس بانک آلمان در فرانکفورت ملاقات نمود. در این ملاقات طرفین در مورد گسترش بیشتر همکاریهای بانکی و تبادل گروههای کارشناسی توافق نمودند.

آقای دکتر سیف در برنامه همایش بانکداری ایران که از سوی آکا بانک با حضور نمایندگان حدود ۳۰ نهاد مالی و بانکی آلمان برگزار شده بود، شرکت و سخنرانی كرد. وی همچنین در ملاقاتهای دوجانبه با رؤسا و اعضای هیات مدیره بانکهای مختلف آلمانی، در خصوص چگونگی پیشبرد تعاملات بانکی در دوران پسابرجام و شروع روابط کارگزاری بانکی بین دو کشور مذاکره نمود.

برای مشاهده تصاویر سفارت ایران در برلین به گالری تصاویر سایت مراجعه فرمایید

 

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد